Sidor

tisdag 17 november 2009

Drömhuset

Vi håller på och letar hus lite smått. Eller det går till ungefär som vanligt, jag letar och hittar och drömmer och maken tar med sitt ekonomiska sinne ner mig på jorden igen.

Vi vill ju ha ett lagom stort hus. Rum för i alla fall två barn. Ateljé och datorrum. Gästrum. Vilket iofs skulle kunna gå att ha i ett och samma rum. Och så allt det där andra som brukar finnas i hus. Jag har också fått för mig att jag av någon anledning kommer att utveckla gröna fingrar bara jag får en egen trädgård så det är också viktigt.

Jag gillar hus som är lite gamla exteriört, men vi vill inte lägga ner en massa pengar och energi på att renovera insidan av ett gammalt hus. Nu har jag hittat ett hus från 20-talet som är helt renoverat. Och det bästa av allt, ett rum på vinden som skulle kunna vara ateljé. Jag är besatt av tanken på ett stort takfönster i min framtida ateljé och där skulle det kunna bli verklighet.

Om bara min man inte vore så fasligt ekonomisk skulle vi kanske rent av köpa det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar