Sidor

måndag 16 november 2009

Mindfulness del 2

I onsdags fick vi sätta upp mål för oss själva. Egentligen är det ju så enkelt, men man kommer sig inte för att göra det. Vi skulle fokusera på vad som kändes viktigt för oss just nu. Just nu är jag mörkertrött. Något så otroligt. Så jag bestämde mig för att jobba på att få mer energi, under hela dagen.

Jag planerar att uppnå detta genom att se till att bara ute mer i ljuset. Barnen är inte överförtjusta i att vara ute i det vädret som varit den senaste tiden, de är för små för att bortse från allt det kalla och blöta. Så vi har haft mycket aktiviteter inne. De ligger ju ändå ute och sover ett par timmar så dem går det ingen nöd på. Men på mig. Så nu ska jag ut och promenera på rasterna. Vidare ska jag bli bättre på att ge mig själv positiv feedback. Livnära mig på ljusglimtarna. Inte fastna i negativitet och trötthet. Och inte lata mig när det gäller träningen. Jag måste bli svettig, utmattad, åtminstone ett par gånger i veckan. Och framförallt, se till att ägna mig åt sådant som får mig i flow - skapande. Sånt som gör mig lycklig.

Vi fick en bok också. Knappt man tror man jobbar kommunalt när sånt händer. Sa sätta tänderna (ögonen?) i den snarast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar