Sidor

lördag 12 december 2009

Mindfulness del 5

Så var det dags för den sista och avslutande delen av höstens kurs. Vi diskuterade i par hur det hade gått och hur vi skulle göra för att fortsätta den väg vi just påbörjat. Mitt största problem ligger väl i att det är så svårt att börja med nya vanor, även om man tycker att det är väldigt bra vanor. Jag kommer helt enkelt inte ihåg att jag ska göra dem! För jag är inte tillräckligt närvarande...hmm...

Tänker att det bästa nog är att fokusera på en förändring i taget, så för närvarande övar jag mig i att komma ihåg att använda bussresan hem för att göra avslappnings/energigivande övningar.

Vi avslutade inte med yoga som vanligt, utan med qigong. En otrolig häftig upplevelse av energi som strömmade runt. Det vill jag prova fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar