Sidor

måndag 3 oktober 2011

Det går

Det går. Det är inte lätt, men det går. Första veckan var tårar varje morgon. Från mina ögon. Sedan har jag sakta vant mig vid den nya ordningen.

Längtar dock till våren, då liten börjat förskolan och jag ska jobba deltid. Känner att vi har så lite tid tillsammans. Bara några få timmar bara, sen är det sovdags för såna små killar. Jag vill ha mer tid med mitt barn. Vill hinna leka och mysa och inte vara trött efter heltidsjobbardag.

Som nu. Man kommer hem helt slut. Ont i hela kroppen. Öronen trötta på alla sorters ljud. Psyket trött på att stressa. Hjärtklappning. Sömnsvårigheter. Så vill jag inte ha det.

Man får helt klart andra prioriteringar när man får barn. Förut skulle jag ha tänkt på den redan lilla lönen som blir ännu mindre och den redan lilla framtida pensionen som blir ännu mindre den med. Men det är nu jag lever. Och jag vill leva ett liv där jag orkar med mina barn. Då får det bli mindre pengar. Det får gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar