Sidor

fredag 30 december 2011

Nyårsmeny

I år ser det ut som det bara blir jag och maken. Ja, och sonen förstås. Men eftersom han mest rynkar på näsan med stor skepsis åt allt vi kallar vuxenmat, så räknar jag inte riktigt in honom i detta.

Efter en ganska snabb sökning på tasteline kom jag fram till att vi börjar med Räkcoctail med mango och lime, till varmrätt blir det vitlöksgratinerad oxfilé och sen avslutar vi med chokladfondant...mmm...mina smaklökar vill att det ska vara lördag redan nu!

Om vi orkar nånting mer efter denna trerätters så blir det sweetchilli-chips. Min senaste favvo.

Sen återstår att se om vi ens orkar hålla oss vakna till tolvslaget. Som trötta småbarnsföräldrar är väl risken ganska stor att man får ta en powernap i alla fall... Ska också bli spännande att se om lillskrutten inte lyckas vakna när fyrverkerierna tar fart. Förra nyår var han bara några veckor gammal och faktiskt vaken på tolvslaget, men det berodde mer på att han inte fattat skillnaden på natt och dag ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar