Sidor

torsdag 29 december 2011

Semester

Hade inte tänkt ta ut semester i mellandagarna egentligen. Men så blev det så lite barn på jobbet och så många sparade semesterdagar så jag slog till. Och det är jag glad för. Vi går mest bara här hemma och skrotar, men det är så skönt! Sitter på golvet med Grodan och liksom bara är. Världens bästa övning i mindfulness.

Efter nyår ska jag jobba halvtid några månader eftersom lillkillen ska börja förskolan. Så det kommer bli det bästa av två världar. Jag får vara på jobbet och utvecklas samtidigt som han är i huset tre minuter bort och utvecklas. Sen kan vi gå hem och vara tillsammans så länge att jag inte får dåligt samvete över att jag behöver träna också.

För nu måste det hända nåt med det här med vikten alltså. Gränsen för vad jag kan kalla ok har hela tiden flyttats uppåt, men nu får det banne mig vara nog. Denna våren blir det inga ursäkter och det handlar inte om beach 2012 utan bara om att må bra och orka och trivas med sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar