Sidor

söndag 11 mars 2012

Tiden

Tiden flyger fram. Redan mars! Vår! Även om det kom ett snöigt bakslag här i veckan. Nu är det definitivt vår. För jag har gjort grönt i vardagsrummet. Säkraste vårtecknet. Basta.

Det har varit en helt galen vecka, jag har gått upp i tid, maken blev magsjuk, låset i ytterdörren slutade fungera och så hade vi kvällsmöte på jobbet. Lägg till en förlamande trötthet pga Groda som sover väldigt oroligt och där har ni min vecka!

Men jag tror att det blir bra att jobba lite mer. Märker skillnad redan nu, missar inte lika mycket av vad som händer. Den fria leken. Som är så viktig. Äntligen flyter den på, det låter mycket när tjugotalet ungar leker i samma rum, men det går fantastiskt bra! Det är så enormt kul att se utvecklingen sedan i höstas, när vi nästan gick under i alla bråk och konflikter. Allt vårt hårda arbete har gett resultat.

Och Grodan, han sover ju ändå de där två timmarna som jag lagt till på mitt schema, så han märker just inte så mycket av det hela. Glad, utsövd och mätt hämtar jag honom efter mellanmålet. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar