Sidor

söndag 30 december 2012

Tid för reflektion

Det tog visst knäcken på mig ändå. Det där novembermörkret. Fastän jag gjorde ett tappert försök att hitta ljusglimtarna. Den månaden bara flög förbi och så var december här.

Har aldrig älskat julen så mycket som jag gör nu, men en liten som precis börjar förstå vad det handlar om. Att få lov att ge honom magiska pirriga myspysiga jular gör mig alldeles varm inombords.

Så visst, det har bakats och putsats och shoppats och mysts utan ände. Och julafton kom och ögonen tindrade. Och allt det där.

Imorgon är det sista dagen på det här året. Som ju alla redan vet...hah...och jag brukar ta tillfället i akt att se tillbaka på året som gick och sammanfatta lite.

Jag skulle nog säga att det har varit ett riktigt bra år ändå. Grodan börjar på förskola och jag gick ner i tid. Det var kämpigt på jobbet och jag trivdes inte så bra, men han trivdes desto bättre på sin förskola. I maj tog jag modet till mig och sökte nytt jobb, vilket jag också fick! Sommaren blev lång och bedrövlig. Alltså, jag var ledig i fem veckor drygt, men det regnade nog i fyra i alla fall. Hösten kom och med den det nya jobbet. Fantastiskt roligt,kämpigt,spännande och utmanande. På alla plan. Vilket har lämnat mycket lite energi över till annat. Såsom träning och bloggade, som rejält har fått stryka på foten denna terminen.

Planen för nästa år ser ut ungefär såhär
  • träna regelbundet
  • mer grönsaker
  • blogga när andan faller på
  • njuta av familjen och kärleken
  • fortsätta vara inspirerad på jobbet
  • kanske öppna upp "bebisverkstan" igen. 
 Ja, det kan vara så att nästa år är året så jag blir gravid igen. Men sånt får man ju sällan bestämma! Men jag tror jag är redo nu, förstod det när jag såg på sista avsnittet av Grey's och man fick höra Merediths bebis hjärta slå. Då sög en längtan tag i mig som jag inte var beredd på.

Så, 2013, bring it on! Jag är redo...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar