Sidor

onsdag 16 december 2009

I don't believe in the idea(r) of too much glitter!

(För att parafrasera Simon i Simon&Tomas ni vet)

Häromdan dukade jag upp för julpyssel till ungarna. Det var glitter i ströform, glitter i tubform, glitter i piprensarform och glitter i paljettform. Och så pappersaxarlim. Förstås. Och eftersom min kollega får typ tics av glitter (vilket jag tycker är omåttligt roande och aldrig slutar pika henne för) var det jag som också stängde in mig i ateljén den närmaste 1,5 timmen. Med två småttingar i taget för att det inte skulle gå alltför överstyr. Och som de pysslade. Sannerligen tror jag de bor en liten Simon i dem alla.

Jag bara "Jag tror det räcker med glitterlim nu, du har använt halva tuben..."
Dom bara "Nä. Mer glitter!"

Traditionellt julpyssel i all ära, men otraditionellt tar ändå priset. Inget "såhär ska du göra och då blir det fint" (och så får man göra 99% av pysslet själv), utan mer "Här har du massor av material, utforska och gör vad du vill!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar