Sidor

torsdag 10 september 2009

Äntligen lugn

Det har varit rätt hektiska veckor nu, med introduktion av elva stycken nya ettåringar. Mycket skrik och gråt och krav på ständig knäsittning. Att få ut sin planeringstid kan man fortfarande bara drömma om, men idag fick jag i alla fall lite tid till att sitta och göra ett par dokumentationer att sätta upp i hallen.

I morse när bara tre barn hade kommit och det var lite småledset tänkte jag att nu måste jag verkligen hitta på något! Så fram med vaxduk, penslar och målarfärg - och ungarna älskade det! Ledsamheten var som bortblåst. Det var väldigt mysigt att sitta i lugn och ro med barnen som målade medan solens strålar letade sig upp över trädtopparna. Det blev väldigt fina bilder också som jag använde i dokumentationen.

Senare ute på gården hände något väldigt spännande, en massa farbröder höll på att såga av grenar från träden utanför staketet. En av dem klättrade högt uppe i trädet med en påslagen motorsåg hängande efter sig som en svans (såg ganska livsfarligt ut om du frågar mig) och de andra stod nere på marken och tog emot och skickade in grenarna i en maskin som lät hiskeligt mycket. Barnen stod som klistrade, även om de tyckte att det lät lite väl mycket stundtals. Jag var förstås där med kameran för att kunna göra en dokumentation åt barnen så att vi ska kunna återvända till händelsen och prata mer om den senare. Det är väldigt tacksamt att hänga dokumentation på väggen i hallen, då har vi automatiskt något att prata om när vi klär på oss.

Skönt att hinna med något annat än bara trösta-klä på-byta blöja- och-servera mat rejset…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar