Sidor

söndag 4 oktober 2009

Bokskogen

Bokskogen hör till mina favoriter när det gäller platser i naturen. Jag älskar att komma in i en bokskog. Den speciella stämning som råder där. De höga raka stammarna som skiftar i silver, den röda lövmattan på marken, ljuset och de horisontella grenarna som ger ett luftigt skirt intryck. Jag hade lätt kunnat gifta mig i en bokskog, om det inte vore för vissa organisatoriska problem).

Så idag när vi var ute på solig söndagspromenad hittar vi: en bokskog! Visserligen liten men ändå. hade verkligen ingen aning om att det fanns i dessa trakter (bor inte i skåne som är det enda ställe jag hittat bokskog hittills). Fattar ni vilken lycka! Nu blir det söndagspromenad i bokskogen varje söndag, om jag får bestämma…



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar