Sidor

tisdag 6 oktober 2009

Feber

Dök upp i min kropp igår och jag gick hem från jobbet. För faktum är att feber+pedagog=mycket dålig pedagog. Hade jag haft ett kontorsjobb hade det kanske funkat att jobba med feber, men när man måste ha tålamod med ett gäng ettåringar så är situationen något annorlunda. Egentligen hatar jag att vara hemma sjuk och min arbetsmoral är ganska hög, vill hellre vara på jobbet halvsjuk än hemma halvfrisk. På senare år har jag dock börjat bli lite snällare mot mig själv när jag är sjuk. Ingen tjänar på att jag arbetar ihjäl mig - allra minst jag själv. Så det fick bli en ytterligare dag hemma, för att vara på den säkra sidan. Febern försvann under natten, men jag har lite hosta. I övrigt känns det ganska ok, så jag bestämde mig för att gå tillbaka till jobbet i morgon. Till chefens stora glädje…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar