Sidor

tisdag 20 oktober 2009

Pedagogiska snilleblixtar

Plötsligt händer det.

Och då är det så roligt att jobba.

Sitter i byggrummet och försöker få igång bygglek istället för kastlek då en pojke börjar försöka bygga med klossarna upp på väggen. Istället för att skratta bort det får jag en idé, man kanske visst kan bygga på väggen! Jag springer och hämtar dubbelhäftande tejp och barnen när genast med på noterna när de ser hur klossarna faktiskt fastnar på väggen. Genialt, om jag får säga det själv. Nu fick byggleken en ny dimension och barnen fick nya utmaningar. De satt en lång stund och flyttade klossarna över väggen och byggde olika konstruktioner.

Fast roligast var nog att se reaktionerna på barnen som kom in efteråt, och hittade klossarna på ett ställe de definitivt inte väntat sig...

1 kommentar:

  1. Pedagogiken blir 3D.... imponerande! ;-)

    Dessvärre tror jag inte att Björklund svarar på mina mejl. Det blir mest muttrande om Sossepedagogik (som om det vore ett riktigt uttryck!)

    Bra blogg. Kul läsning. Hit återvänder jag!

    //Killfröken

    SvaraRadera